Що з мобільним зв’язком у Кам’янському: питали мешканців, вивчали пояснення операторів
Днями на своєму телеграмканалі ми провели невеличке опитування серед містян, де запитали як працює мобільний зв’язок у Кам’янському під час вимкнення світла. Більшість тих, хто відповів, поставили "галочки" у графі "Працює пару годин".
Та у коментарях під дописом люди пишуть – часто буває й таке, що зв’язку немає взагалі, як тільки-но вимикається світло. При чому, помічено це з усіма мобільними операторами.
Чи робиться щось для покращення зв’язку операторами взагалі? Давайте розбиратися.
Не 4, а 10 годин
Нещодавно Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій оприлюднив нові вимоги для мобільних операторів. Їхні базові станції в умовах воєнного стану при відключеннях світла мають забезпечити доступ до мобільного зв’язку протягом 10 годин, а не 4, як було раніше. Таке прописане у розпорядженні НЦУ від 15 липня. Звісно, така інформація користувачів обнадіяла – усі сподівалися на покращення зв’язку. Проте, на станом на зараз ситуація у користувачів мобільних не набагато змінилась.
Що не так?
У розпорядженні НЦУ прописано, що до 1 жовтня цього року 60% базових станцій мають бути забезпечені автономним резервним живленням – наприклад, генераторами чи іншими засобами. До кінця року – 80% станцій, а вже у січні 2025 року – усі 100%.
Крім цього, до грудня цього року у кожній області не менше 25% станцій мають бути підключені до генераторів і у випадку екстрених ситуацій забезпечувати зв’язок на 72 години.
Таким чином, виходить, що стрімкого покращення зв’язку чекати поки не варто – строки не "до завтра" і задачі мобільні оператори виконуватимуть поступово.
Що кажуть про проблеми зі зв’язком самі оператори
Почнемо з найбільшого національного оператора. На сайті Київстар в новинах ретельно прописали найрозповсюдженіші питання та відповіді на них.
Зокрема, компанія пише, що станом на липень вони встановили на базових станціях 115 тис. нових акумуляторів, які тримають заряд до 4 годин. Додатково у планах закупити ще понад 60 тисяч таких живильних елементів. Себто, у користувачів надія є.
Тепер наступне – якщо вже в Київстару є АКБ на 4 години, то чому ж зв’язок зникає одразу? На це у компанії відповідають, що акумулятору потрібен час, щоб підзарядитись – від 4 до 6 годин. А так як увімкнення наразі короткі, то їхні акумулятори не встигають заряджатися. Тут і не зв’язку, і не інтернету.
Цікавить користувачів і те, за що ж тоді платити? Тут, пишуть на сайті компанії, не за їхньої вини проблеми – це війна спричинила технічні труднощі. Компенсувати користувачам втрати вони мають лише у випадку, коли відчутні негаразди спровоковані всередині компанії-надавача послуг.
Інший популярний оператор lifecell прокоментував нові вимоги про ті самі 10, а не 4 години, – повідомляється на сайті Інтерфакс Україна з посиланням на прес-службу компанії. Представники компанії зазначили, що задачі складні. Наразі у них вже більше половини базових станцій lifecell в Україні обладнано новими літієвими батареями, які можуть витримати 4-8 годин і заряджаються в кілька разів швидше.
Водночас в lifecell уточнили, що ресурсу батарей вистачає на різну тривалість часу, залежно від часу між знеструмленнями в кожній конкретній місцевості. Батареям потрібно встигнути повністю зарядитися до чергового відключення.
А от на сайті оператора Vodafone ще навесні вийшла новина про те, що компанія подвоює інвестиції в енергонезалежність і планує закупити додаткові генеруючі потужності та системи автономного енергозабезпечення.
Тобто, усі оператори щось роблять, але навряд чи результат буде швидким.
І як з цим жити?
Як варіант під час відсутності зв’язку – самі ж оператори радять використовувати національний роумінг. Це можливість підключати свій телефон вручну до оператора іншої мережі. Але й тут не дуже працює – інколи без світла погіршується якість зв’язку у всіх операторів.