У міграційній службі роз’яснили, як діяти в разі втрати паспорта
Що робити, якщо загубили паспорт громадянина України? На це питання детально відповіли в Міграційній службі Дніпропетровської області.
У разі втрати або викрадення паспорта громадянина України потрібно діяти швидко:
- негайно зверніться до поліції;
- подайте заяву про втрату чи викрадення документа. Це захистить ваші банківські рахунки та допоможе оскаржити можливі незаконні дії зловмисників;
- скористайтеся "Дією";
- на час оформлення нового паспорта можна користуватися цифровими документами у застосунку "Дія" – вони мають таку ж юридичну силу;
- зверніться до ДМС або ЦНАП.
Для оформлення нового паспорта потрібно подати пакет документів, зокрема:
- заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта зразка 1994 року;
- витяг з ЄРДР (у разі викрадення);
- документи, що підтверджують сплату адмінзбору (звільнення від сплати);
- свідоцтва про народження дітей, шлюб, зміну імені (за наявності);
- документ про присвоєння РНОКПП (ідентифікаційний код);
- інші документи, що можуть підтвердити особу.
В окремих випадках потрібні додаткові документи. Наприклад, якщо паспорт втрачено за кордоном або особа не може пересуватися самостійно, то додаються медичні висновки чи документи про консульський облік.
Важливо для українців з тимчасово окупованих територій
У Єдиному демографічному реєстрі відсутні дані про громадян, які отримували паспорти на непідконтрольній Україні території з 2014 року. У такому випадку необхідно проходити процедуру встановлення особи. Це потребує часу та більшого пакета документів: дипломи, свідоцтва про народження чи шлюб, водійські права та будь-які інші документи, що можуть підтвердити особу.
"Пам’ятайте: паспорт — це основний документ, який посвідчує вашу особу та громадянство. Без нього людина втрачає право на свободу пересування, доступ до соціальних виплат та низку інших можливостей", — наголосили в міграційній службі.