Тріумфальне повернення: "Лев узимку" знову панує на сцені театру Кам’янського!
17 жовтня на Основній сцені Кам’янського академічного музично-драматичного театру імені Лесі Українки відбулося справжнє театральне диво! Після тривалої паузи до репертуару тріумфально повернулася вистава-легенда – драма "Лев узимку", яку автори називають "пронизливою історією кохання та ненависті завдовжки в життя".

Історія, що вразила "Січеславну"
Для Театру ім. Лесі Українки "Лев узимку" — це не просто вистава, а частина його славетної історії. Ця одна з найвідоміших постановок головного режисера театру, заслуженого діяча мистецтв України Сергія Анатолійовича Чулкова, що розповідає про пристрасну боротьбу за владу і любов у королівській родині Генрі II та його дружини Елінор Аквітанської, у 2000 році здобула найвищу театральну нагороду Придніпров’я– Гран-прі конкурсу "Січеславна". Тоді ця вистава стала справжньою театральною сенсацією і одразу підкорила серця кам’янчан своєю глибиною, психологізмом та блискучим акторським складом. Глядачі завжди відзначали, що це потужна, інтелектуальна робота, яку хочеться переглядати знову і знову.

"Щороку перед Різдвом тато мав звичай випускати маму з в’язниці…"
Можна без перебільшення визнати, що "Лев узимку" — це еталон високої драми, що прискіпливо досліджує універсальні теми кохання, влади та ненависті в оточенні королівської родини. Сюжет, заснований на п’єсі американського драматурга Джеймса Голдмена, переносить глядачів у Різдво 1183 року. Англійський Король Генрі II (старий солдат з левовою хваткою) тимчасово звільняє з ув’язнення свою норовливу королеву-бунтарку Елінор Аквітанську, щоб вирішити складні сімейні питання, які відкладувати далі вже неможливо.
Непрості відносини цих двох видатних історичних постатей ґрунтуються навколо “милих родинних дрібниць”: англійської корони та молодої французької принцеси, яка полонила серце старого короля та зайняла місце в його ліжку. А тут ще й троє синів – Річард Левове Серце (войовничий і рішучий улюблениць матері), Джон (слабкий батьків улюбленець) і Джеффрі (нелюбимий, але розумний і підступний) – відчайдушно інтригують один проти одного та рідного батька, не гребуючи нічим (навіть вбивством), аби здобути бажане. Тож глядачі цього вечора змогли стати свідками вибухової суміші амбіцій, гіркоти та попри всі негаразди і претензії – незнищенної сімейної пристрасті.

Феєрія майстерності: блискучий дует Олега Волощенко та Марини Юрченко
Головні ролі у виставі виконали заслужені артисти України Олег Волощенко та Марина Юрченко. Можна без перебільшення визнати, що наразі це найбільш потужний і титулований акторський дует театру Кам’янського.
Саме завдяки їхній майстерності на сцені розгорнулася справжня битва почуттів! Олег Волощенко, який нещодавно феєрично зіграв у комедії "Шалене рандеву в готелі "Вестмінстер"", цього вечора переконливо продемонстрував титанічну драматичну міць короля-воїна, який заплутався у своїх почуттях. Марина Юрченко, нещодавня лауреатка міського конкурсу “Кам’янське мистецьке перевесло” (за блискуче втілення образу Анни Фірлінг у “Матінці Кураж…”), в ролі Елінор була пронизливою та вражаючою. Кожен їхній погляд, кожен жест — це потужна хімія почуттів, це концентрована емоція, які тримали глядачів у напрузі до самого фіналу і не давали можливості відвести очі від сцених оча б на хвилинку.

Зрілість молодих левів
Важливо відзначити, що основний акторський склад вистави майже не змінився. Синів короля як і раніше грають Іван Чебан (Джон), Максим Монастирський (Джеффрі) та Руслан Куксенко (Річард). За роки, поки вистава була відсутня в репертуарі театру, ці молоді актори набули великого сценічного досвіду. Тож цього вечора молоді "леви" вийшли на сцену з набутою останніми роками акторською зрілістю, яка додавала їм впевненості і яку вони продемонстрували у повному обсязі. Було безперечно помітно, що акторський клас цієї трійки значно виріс. Образи їхніх героїв стали набагато глибшими та яскравішими, а психологічна логіка їхніх вчинків — обґрунтованою і зрозумілою.

Успішний дебют у складній ролі
Цього вечора Сергій Чулков довірив роль французької принцеси Еліс молодій актрисі Віолетті Самсоненко. Це був її сміливий дебют у такій складній виставі й з такими потужними партнерами. Попри високу планку, актриса впоралася з роллю на відмінно, додавши у королівську історію певну свіжість та природність.

Абсолютний тріумф, освячений оваціями
З огляду на важливість цієї події для театральної спільноти міста, зал був заповнений майже повністю. І глядачі не розчарувалися у своїх очікуваннях. Люди були у захопленні від акторської гри, співпереживали героям, наче власному сімейству, і не могли стримати своїх щирих емоцій.
А коли була вимовлена остання репліка і втомлені, але щасливі актори вийшли на уклін, глядачі, стоячи, гаряче вітали своїх улюбленців, даруючи їм заслужену хвалу.
