• UA
  • RU
  • Ціни у чеку і на ціннику не збігаються: що робити?

    16 Лютого, 2023

    Часто виявляється, що ціни у чеку і на ціннику не відповідають одна одній. А намагаючись з’ясувати причину, у відповідь чуємо пояснення: «Акція закінчилась, нові надходження, ще не встигли змінити цінник, але у програмі вже забита нова ціна». І тільки інколи чуємо: «Вибачте, зараз все виправимо».

    Що робити у разі такої невідповідності, пояснили в Кам’янському місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Фахівці зазначають: неактуальність цінників – проблема не покупців, тому Ви маєте право вимагати повернення різниці вартості, якщо вже сплатили, відмовитись від покупки або придбати товар за вказаною на ціннику ціною.

    Частиною 1-ю статті 15-ї Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги) та повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.

    Частина 3-я цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов’язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції. Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння.

    Відповідно до пункту 8-го статті 3-ї Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, зобов’язані реалізовувати товари чи надавати послуги за наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

    Отже, як діяти:

    Сфотографувати  цінник, залучити свідків та викликати адміністратора. Вимагати зафіксувати різницю в цінах.

    Не приймати аргумент «Ціни змінили зранку, ще не встигли замінити цінники». Це взагалі не проблема покупця.

    Додатково можете написати скаргу у Книгу відгуків та пропозицій та до Держпродспоживслужби.

    Що сказати адміністратору:

    Відповідно до ст. 691 Цивільного кодексу України покупець зобов’язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу. Отже, магазин зобов’язаний продати товар за ціною, встановленою на ціннику, або повернути кошти.

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube, Facebook, Instagram, Telegram

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube Facebook Instagram Telegram

    Це може вас зацікавити

    Вночі на території міста – без надзвичайних подій

    Доброго ранку, Кам’янське! Вночі на території міста надзвичайних подій не сталося. Дякуємо оборонцям неба за...

    Не лише казкарі: в Польщі знайшли книги братів Грімм, загублені під час Другої Світової війни

    Брати Якоб і Вільгельм Грімм відомі своїми казками, які увійшли в канон літератури. Проте майже...

    Яким буде графік святкових богослужінь на Великдень у Кам’янському

    Міський голова Андрій Білоусов провів робочу нараду з питань підготовки міста до відзначення Великодня та...

    Найбільше штучне озеро в Україні повернули у власність держави

    Господарський суд Одеської області задовольнив позов Одеської обласної прокуратури про повернення державі найбільшого штучного озера...

    Більше жінок на розмінування: уряди Канади та України обговорювали питання гендерної рівності

    29 квітня пройшла зустріч урядів Канади та України, у якому взяли участь представники Мінекономіки, Мінсоцполітики,...