Минув півфінал Євробачення: український тріумф та чому поляки закликають не голосувати за Україну
У Швеції відбувся перший півфінал Євробачення, в межах якого 15 учасників змагалися за право представити країну у фіналі конкурсу. Дует з України, alyona alyona та Jerry Heil, також виступив на сцені. Глядачів у залі та біля екранів вразили не тільки пісня та сильний вокал українок, а й потужна постановка від дворазової номінантки “Ґреммі” Таню Муіньо.
У фінал потрапили Україна, Хорватія, Ірландія – країни, які зараз перебувають у першій п’ятірці претендентів на перемогу за прогнозами букмекерів. Окрім згаданих країн, до фіналу конкурсу потрапили Сербія, Португалія, Словенія, Литва, Фінляндія, Кіпр та Люксембург. Місце у фіналі не змогли вибороти Польща, Ісландія, Молдова, Азербайджан та Австралія.
Нагадаємо, 9 травня відбудеться другий півфінал Євробачення, а вже 11 травня – фінал конкурсу.
Невдоволення поляків
Польські користувачі соцмереж активно поширюють та обговорюють відео, на якому одна з представниць України на пісенному конкурсі Jerry Heil співає пісню Teresa & Maria у світшоті з написами Banderaciaga. надпис на кофтинці Banderaciaga обігрує поєднання прізвища борця за незалежність України у 20 сторіччі, очільника ОУН Степана Бандери та дому моди Balenciaga.
Поляки, які вважають Бандеру фашистом, винним у вчиненні геноциду польського народу, обурилися через це відео і закликають не віддавати представницям України на Євробаченні жодного голосу.
Підтримка модного дому
Бренд Balenciaga одним із перших у світі високої моди заявив про підтримку України у березні 2022, коли модні будинки жили у реальності, де нема війни, Balenciaga зробили презентацію нової колекції під куполом та присвятили її українським біженцям. У колекцію модний дім додав синьо-жовті відтінки, а усім гостям роздавали футболки кольору прапору України. Перед показом зачитали вірш Олександра Олеся “Живи Україно, живи для краси”. Balenciaga пожертвували фінанси Всесвітній продовольчій організації на підтримку першої гуманітарної допомоги українським біженцям.
Демна Гвасалія, креативний директор бренду Balenciaga, сам є біженцем з Грузії через агресію рф. Він впевнений, що шоу не потребувало пояснень, адже воно було проявом безстрашності та несло в собі цінності перемоги та миру.