Укрзалізниця переходить на французькі рейки
У 2025 році Укрзалізниця отримала першу партію рейок французького виробництва обсягом 1,083 тисячі тонн, виготовлених компанією Saarstahl Rail SAS. Ця поставка є частиною загального замовлення на 19 тисяч тонн рейок, яке реалізується в межах міжурядової угоди.
Після втрати металургійного комбінату "Азовсталь" унаслідок окупації Маріуполя Україна залишилася без власного виробника рейок. Завдяки підтримці міжнародних партнерів вдалося забезпечити постачання цієї стратегічно важливої продукції, що дозволяє продовжувати відновлення та утримання залізничної інфраструктури країни.
Рейки з першої партії вже планується використати для капітального ремонту колії в березні-квітні цього року на ділянках Війтівці – Волочиськ та Фастів-2 – Устинівка. Ці маршрути є частиною шляхів швидкісних поїздів до Львова та Дніпра.
Загальний обсяг французьких рейок дозволить відновити або збудувати близько 145 км колій. Зокрема, буде проведений капітальний ремонт на ключових напрямках швидкісного сполучення: Львів – Ужгород, Київ – Львів – кордон ЄС, Київ – Одеса, Київ – Дніпро та Київ – Харків.