+380971399964 kp-mis@ukr.net
Кам'янське

вологість:

тиск:

вітер:

USD

29.25

EUR

30.76

Понеділок, 27 Червня 2022 11:06:17
+380971399964 kp-mis@ukr.net

USD

29.25

EUR

30.76

новини на пульсі:

Залізничні диверсанти з Білорусі допомогли зірвати напад Росії на Київ

25 Квітня, 2022

Ні для кого не секрет, що загарбницька армія Росії планувала захопити Київ тактикою бліцкригу за декілька календарних днів. Тоді ще не йшлося ні про який третій місяць війни або так званий «другий етап спецоперації».

Як стало відомо з публікації видання The Washington Post, свій чималий внесок у провал планів окупантів зробила таємна мережа білоруських залізничників разом із хакерами та колишніми співробітниками сил безпеки. Мережа спричинила хаос на білоруській лінії постачання на початку повномасштабних воєнних дій. Це стало однією з критичних неочікуваних змінних для російської армії, яка розраховувала на розлогу залізничну систему Білорусі задля своєчасного постачання пального, припасів та підкріплення в ході перших днів війни.

«Ми вважаємо, що відмова росіян від захоплення Києва є результатом нашої роботи, тому що росіяни не почувалися в Білорусі в такій безпеці, як вони очікували, – розповів Франак Вячорка, журналіст та речник лідерки білоруської опозиції Світлани Тихановської. – Тисячі російських військових не отримали продовольства, не отримали пального, не отримали техніку вчасно».

Як розповіли деякі представники таємної мережі, їхні дії були простими, але ефективними. В основному вони були націлені на обладнання, необхідне для правильного функціонування залізничних мереж. У підсумку – затримки постачання, які тривали по декілька днів, що змушувало армію РФ для поповнення своїх запасів користуватися іншими способами (наприклад, автотранспортом), що сильно їх сповільнювало. Звідси й відомі багатокілометрові колони на півночі Київщини.

«Ми не хотіли вбивати жодної російського військового чи білоруського машиніста. Ми використали мирний спосіб, щоб зупинити їх, – каже Юрій Равовий, білоруський активіст, що був вимушений через загрозу арешту під час антиурядових протестів 2020 року втекти до Польщі. – Я не можу сказати, що ми були найважливішим фактором, але ми точно були важливою цеглиною в стіні».

Після серії диверсій Міністерство внутрішніх справ Білорусі зазначило, що пошкодження залізничної інфраструктури є терористичним актом – злочином, що передбачає 20 років позбавлення волі.

Активісти кажуть, що десятки залізничників були затримані помилково для перевірки причетності до диверсій. Правозахисні організації з прав людини повідомляють, що близько 11 осіб перебувають під вартою за підозрою у причетності до диверсійної групи. Також повідомляється про порушення прав людини стосовно затриманих – трьом білорусам під час затримання, наприклад, стріляли по колінах.

Підвищена увага білоруських силовиків разом зі стріляниною дуже вплинула на продуктивність мережі: зараз білоруські військові використовують дрони та ретельно патрулюють залізничну дорогу.
«Робити напади стало надто небезпечно», – сказав Олександр Азаров.

Азаров – підполковник, який очолює першу групу «Біполь» та нині проживає у Варшаві, – також розповів, що диверсійні групи децентралізовані та не підпорядковуються одна одній.

Друга група під назвою «Спільнота Залізничників» ділиться в каналах Telegram деталями пересування російських військ та розташуванням ключової залізничної інфраструктури.

«Прихильники на місцях об’єднуються, щоб здійснити атаки, але формального ланцюга командування немає», – сказав Азаров.

За кібератаки відповідала відома ще з протестів 2020 року група під назвою «Кібер Партизани». Вони користувалися низкою вразливостей застарілої операційної системи Windows XP, що була встановлена на комп’ютерних системах білоруської залізниці.

Декілька днів тому залізничники виклали в Telegram фотографії пошкоджених шаф сигналізації на російських залізничних коліях, якими переправляли війська на схід України.

Підтвердити чи спростувати це не є можливим, але, за словами колишнього білоруського залізничника та лідера «Спільноти Залізничників» Сергія Войтеховича (також нині мешканець Польщі), до нових диверсій також причетні члени його залізничної мережі. «Між Білоруссю та Росією відкриті кордони», – нагадав Войтехович.

Тобто, незважаючи на спроби білоруської влади зашкодити діяльності диверсантів, новий етап залізничної війни вже розпочався.

більше цікавих відео у телепроектах

назад до всіх новин