"П’ятихвилинка з психологом": протидія булінгу
Сьогодні в "П’ятихвилинці з психологом" ми поговоримо про поширену проблему в дитячому середовищі – булінг. У 2022 році правоохоронці склали 116 адмінпротоколів за цією статтею. А, наприклад, роком раніше – 336.
У першій частині випуску психологиня Центру професійного розвитку педагогічних працівників Людмила Єхалова розповість більше про булінг та куди звертатися, якщо дитина стала його жертвою.
Булінг – це прояв психологічного насилля, який може задіювати емоційну, інтелектуальну та фізичну сферу конкретної дитини, над якою його чинять. Цим питанням займаються як методично, так і практично.
"Навіть ціла програма є того, як протидіяти булінгу, і Центр професійного розвитку педагогічних працівників розробляв із департаментом цілий алгоритм того як вірно реагувати, коли є випадки булінгу. Булінг – це неодноразовий вияв агресії, це неодноразова бійка між підлітками, старшими і меншими дітьми. Булінг носить характер системності".
Людмила Єхалова запевняє: не помітити булінг у дитячому колективі дуже важко. Перший, хто повинен звернути увагу на протиправні дії – це педагог, не варто виключати також однокласників та батьків. Після виявлення булінгу запускається спеціальний алгоритм співпраці дорослих та дітей.
"Перше, що потрібно зробити – це повідомити директора, при цьому повідомлення може бути як усним, так і письмовим. Хоча більш значущим звісно буде письмове звернення, де хоча б загальними тезами буде описана ситуація, яка склалася. Далі працює загальний алгоритм. Так, у кожному закладі створена спеціальна комісія: якщо заклад працює системно, ця комісія створена вже 3 роки тому. Заклад відповідальний за те, що комісія оновлює свій склад, прописуючи це наказом і в наказі зазначено, хто входить до цієї комісії".
А які ж дії директора? За словами психологині, обов’язковим є сповіщення служби у справах дітей та молоді, а також поліції. Так правильно робити через те, що для певного законодавчого врегулювання випадки булінгу мають бути зафіксовані не тільки в навчальному закладі.
"Далі комісія з’ясовує, справді був випадок булінгу чи це однократне виявлення агресивної поведінки. Обов’язково ведеться протокол, за наслідками якого обробляються і надаються рекомендації щодо рішення по конкретному випадку".
Важливо, щоб відбувалася комплексна робота психолога не лише з дитиною, яка відчуває на собі наслідки булінгу, але й агресором, а також тими, хто спостерігає і мовчить, зокрема однокласниками.
Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube, Facebook, Instagram, Telegram