• UA
  • RU
  • Кам’янчанам нагадали про безкоштовні послуги "Укрзалізниці"

    Подорожі залізницею – це завжди пригода. Але мало хто знає, що пасажири українських потягів мають цілу низку безкоштовних послуг, гарантованих правилами. Декотрі навіть виглядають як лайфхаки, які можуть зробити поїздку комфортнішою. Про них містянам нагадали в управлінні транспортної інфраструктури та зв’язку Кам’янської міської ради.

    Безкоштовні туалети на вокзалах

    Якщо у тебе є квиток – навіть електронний – ти маєш право безкоштовно користуватися туалетами на вокзалах та станціях, які є по маршруту твого потяга. Відповідно до пункту 36 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом, платні туалети можуть існувати лише за умови наявності безкоштовних. Якщо таких немає – це порушення!

    Безкоштовний окріп у потязі

    Не обов’язково купувати чай за 20 гривень. Просто підійди до провідника і попроси окріп – це твое законне право! Згідно з пунктом 6-1 вишевказаного Порядку перевізник повинен забезпечити пасажирів питною водою. А отже, окріп – це частина обслуговування.

    Холодильник і мікрохвильовка – не тільки для провідника. У купе провідника завжди є холодильник і мікрохвильовка. І якщо ти ввічливо попросиш – можеш ними скористатися. Наприклад, підігріти їжу дитині або охолодити йогурт.

    Аптечка в наявності

    У провідника має бути аптечка першої допомоги, і пасажир має право нею скористатися у разі потреби. Якщо стало зле – звертайся!

    Ремені безпеки на верхній полиці

    Боїшся падіння з верхньої полиці? Можна попросити ремінь безпеки – він є у провідника. Особливо актуально для дітей чи тих, хто не переносить висоту.

    Постільну білизну має збирати провідник. Знімати і складати постіль самостійно ти не зобов’язаний. Це робота провідника.

    Згідно з пунктом 63 Порядку, доставка постільних речей до місця пасажира і збирання їх за 30 хвилин до прибуття – обов’язок персоналу.

    Проїхали свою станцію? Можна повернутись безкоштовно. Так, це правда. Якщо ти випадково "проспав" зупинку, звернись до начальника поїзда, і він оформить акт про продовження дії квитка. Ти можеш безкоштовно повернутись до місця призначення.

    У вагоні спекотно? Маєш право на пересадку!

    У вагонах класу "купе" та "люкс" обов’язково має бути кондиціонер. У плацкарті – вентиляція. Якщо температура перевищує 26°C, і кондиціонер не працює – вимагай пересадку у вагон з кондиціонером. Це безкоштовно за наявності вільних місць. Посилайся на додаток №6 до Правил перевезення пасажирів – і сміливо наполягай на своєму.

    Нижня полиця – твоя, і тільки твоя

    Якщо у тебе нижнє місце – ручну поклажу інших пасажирів класти туди не повинні. Те ж саме з верхньою полицею: вона належить тому, хто її оплатив. Не соромся нагадувати про це, якщо хтось надто "гостинно" розкладає речі.

    Травма у поїзді? Тебе застрахували!

    У вартість квитка входять послуги страхової компанії. Якщо ти травмувався під час поїздки – маєш право на компенсацію. Потрібно лише:

    • скласти акт про нещасний випадок,
    • зберегти квиток,
    • звернутись до страховика (контакти – на звороті квитка або в додатку).

     

    А якщо загубив квиток?

    Буває… Але вихід є. Якщо квиток залишився у того, хто тебе проводжав – він має одну годину, щоб звернутись на вокзал, де працівник надсилає телеграму начальнику поїзда. На підставі цього тобі оформлюють нові документи – і ти спокійно їдеш далі. Цей нюанс прописаний у пункті 8.8 Правил перевезення пасажирів.

    Ось і вся магія: більшість пасажирів просто не знають про свої права. Але тепер – ти в курсі. І вже не розгубишся, коли провідник попросить скласти постіль чи хтось почне розміщувати свої речі на твоїй полиці.

    Тож збережи собі цей список, і не соромся вимагати своє по закону. Бо у комфортній поїздці немає нічого поганого – ти за це вже заплатив, купивши квиток.

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube Facebook Instagram Telegram