• UA
  • RU
  • S.T.A.L.K.E.R.: 18 років легенді українського геймдеву

    У 2007 році 20 березня українська студія GSC Game World випустила S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl — гру, яка швидко стала культовою. Вона поєднала атмосферу пост-апокалипсису, відкритий світ та унікальні механіки виживання. Втім, її створення було непростим: довгі роки розробки, радикальні зміни концепції та технічні труднощі.

    Як народжувався S.T.A.L.K.E.R.?

    Спочатку гра мала назву Oblivion Lost і була футуристичним шутером у стилі Quake. Проте натхнення романом "Пікнік на узбіччі" братів Стругацьких та фільмом "Сталкер" Андрія Тарковського змінило концепцію. Так з’явилася ідея Чорнобильської зони, сповненої аномалій, мутантів та сталкерів, які шукають артефакти.

    Інновації, що випередили час

    S.T.A.L.K.E.R. запропонував безліч революційних рішень:

    • Живий світ A-Life – персонажі та мутанти діяли незалежно від гравця.
    • Відкритий світ – досліджувати Зону можна було в довільному порядку.
    • Реалістична атмосфера – покинуті будівлі, підземні лабораторії та пострадянські локації створювали гнітюче відчуття ізоляції.

    Через амбітність проєкту його розробка затягнулася. Реліз переносили кілька разів, а видавець THQ навіть погрожував закрити проєкт. У результаті частину контенту довелося вирізати, але навіть у такому вигляді гра стала легендарною.

    Спадщина S.T.A.L.K.E.R.

    Успіх гри призвів до виходу доповнень Clear Sky (2008) та Call of Pripyat (2009), а фанати створили тисячі модифікацій. Дух S.T.A.L.K.E.R. помітний навіть у серії Metro, яку розробляли колишні співробітники GSC Game World.

    S.T.A.L.K.E.R. 2: довга дорога до повернення

    Ще у 2010 році GSC Game World анонсувала S.T.A.L.K.E.R. 2, проте у 2011-му студія припинила роботу, і проєкт заморозили. У 2018 році його офіційно відновили, але повномасштабне вторгнення Росії у 2022 році знову поставило гру під загрозу.

    Розробники були змушені евакуюватися, а деякі співробітники студії пішли на фронт. Попри це, команда продовжила роботу, і S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl вийшла у 2024 році.

    Гра працюватиме на Unreal Engine 5 та зберегла дух оригіналу, пропонуючи ще більший відкритий світ, покращену графіку, глибший сюжет і ще більш розвинену систему A-Life.

    GSC Game World присвятили S.T.A.L.K.E.R. 2 захисникам і захисницям України. Цей жест підкреслює важливість підтримки та вшанування тих, хто захищає країну.

    Внесок кам’янчанина Олексія Хільського

    Багато відомих українських акторів приймали участь в озвучці персонажів і моделюванню їх рухів. Дехто з них воює. У роботі над персонажами гри працював і наш земляк, актор Олексій Хільский, виконавця різноманітних ролей в кіно та театральних виставах. Його можна побачити у серіалах “Нюхач”, “Кріпосна”, “Виклик” та інших. Але, на привеликий жаль, актор загинув на війні рік назад, під Роботиним на Запорізькому напрямку, коли виконував бойове завдання.
    Фото: Надія Хільска

    “В пам’ять про розробника оригінального S.T.A.L.K.E.R. Володимира Єжова, актора озвучення Олексія Хільського та всіх наших близьких та друзів, втрачених на цій війні”, — сказано в титрах War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2.

    Скриншот зі згадкою у титрах та звернення розробників показала у своїй соціальній мережі дружина Олексія, Надія Хільська:

    Фото: Надія Хільська

    Росіяни обурилися через відсутність російської локалізації в S.T.A.L.K.E.R. 2: абсурдні вимоги та "анексія" студії

    Реліз S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl викликав справжню істерику серед росіян. Причина? Відсутність російської локалізації. Українська студія GSC Game World, яка розробляє гру, принципово відмовилася додавати російську мову після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.

    Істерика в російському сегменті інтернету

    Як тільки стало відомо, що S.T.A.L.K.E.R. 2 не матиме російської озвучки та субтитрів, російські геймери вибухнули обуренням. У соцмережах та на ігрових форумах почалися масові заклики до бойкоту гри, а дехто навіть заявляв, що студія "зневажає російськомовну аудиторію".

    На платформах на кшталт Change.org з’явилися петиції з вимогою додати російську локалізацію. Окремі "активісти" закликали до піратства гри, мовляв, якщо студія не хоче давати їм локалізацію, вони просто її вкрадуть.

    "Анексія GSC Game World" – новий рівень безумства

    Найбільш шокуючим було те, що деякі росіяни почали серйозно обговорювати "націоналізацію" GSC Game World. У пропагандистських Telegram-каналах навіть з’явилися заяви, що росія має "повернути собі" українську студію так само, як вона "повернула" Крим чи окуповані території Донецької та Луганської областей.

    Ці ідеї не виглядають абсурдними на тлі того, що росія вже не раз намагалася привласнити собі українську культурну спадщину. Наприклад, вони видавали українські пісні за "народні російські", а Чорнобиль називали "історично російською зоною".

    Принципова позиція GSC Game World

    Попри тиск і погрози, розробники з GSC Game World залишилися непохитними. Вони чітко дали зрозуміти: російської локалізації не буде. Натомість гра має повну українську озвучку та підтримку інших міжнародних мов.

    Ця ситуація ще раз продемонструвала російську імперську ментальність – бажання контролювати все, навіть чужі відеоігри. Але, як і у випадку з бойкотами українських продуктів, спроби натиснути на GSC Game World лише зробили S.T.A.L.K.E.R. 2 ще популярнішим серед тих, хто підтримує Україну.

    S.T.A.L.K.E.R. 2 вже став символом стійкості українського геймдеву. Це не просто продовження легендарної гри, а доказ того, що українські розробники можуть створювати проєкти світового рівня навіть у найскладніші часи.

    Раніше ми повідомляли:

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube Facebook Instagram Telegram

    Це може вас зацікавити