Дороги "Великого будівництва" платними не будуть, – міністр інфраструктури
Дороги, які будують в Україні у рамках державно-приватного партнерства, не передбачають стягування плати за проїзд. Водночас держава веде діалог з інвесторами щодо розвитку доріг на умовах концесії, заявив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
Він спростував поширену деякими ЗМІ інформацію щодо будівництва шести платних автобанів.
"У жовтні 2020 року Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували Першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі", – уточнив Кубраков.
Зокрема, йдеться про 6 ділянок доріг загальною протяжністю 1 500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів: Харків – Дніпро – Запоріжжя, Бориспіль – Полтава, Херсон – Миколаїв, Київ – Житомир – Рівне, Ягодин – Ковель – Луцьк, Дніпро-Кривий Ріг – Миколаїв.
"У рамках цього проєкту плати за проїзд не буде. Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як "availability payments" або "плата за доступність", – пояснив міністр.
За його словами, державі такий проєкт гарантує швидке оновлення доріг, а інвестору – довгострокові прибутки, адже він отримає контракт на утримання дороги протягом наступних 20–25 років.