Електросамокати і моноколеса в Україні поставили у правові рамки
Підписаний Президентом Закон №8172 визнає такі електричні засоби пересування транспортом. Водії мають дотримуватися правил дорожнього руху.
З кожним роком на вулицях українських міст все частіше можна побачити людей на електросамокатах. Здебільшого, вони рухаються тротуарами, адже до прийняття цього Закону вважали себе пішоходами, а не учасниками дорожнього руху. Законодавством ця сфера ніяк не регулювалася.
У деяких містах із розвиненою мережею прокату таких засобів це питання намагалися виправити місцеві влади, здебільшого прирівнявши їх до велосипедистів.
При цьому фіксувалися випадки, коли водії моноколес або самокатів здійснювали наїзд на пішохода. В результаті травмувалися самі та завдавали шкоди перехожим. Тож визначення правового статусу для таких засобів пересування – на часі.
Їх розділили на дві категорії:
- "легкий персональний електричний транспортний засіб", тобто такий, що має одне або більше колес, електродвигун потужністю до 1000 Вт і може розганятися до 25 км/год;
- "низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб", який має два або більше колес та може рухатися зі швидкістю до 50 км/год.
Отже, відтепер немає жодних непорозумінь: моноколеса, самокати та інші легкі електричні засоби на одному чи кількох колесах – це транспорт. І його водії мають дотримуватися ПДР.
Попереду – внесення змін до низки законів Верховною Радою України, аби порушники правил могли бути притягнуті до відповідальності.
Також цим Законом визначається поняття автомобілів на альтернативному паливі, електробусам, зарядним станціям тощо. Зокрема, забудовники під час зведення житлових комплексів мають проектувати парковки, на яких під електрокари відводитиметься 50% місць. А ще вони мають бути забезпечені точками для зарядки електричного транспорту.
Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube, Facebook, Instagram, Telegram