Компенсація за зруйноване житло: як використати житловий сертифікат
Раніше ми уже писали хто має право на компенсацію за зруйноване житло та які документи для цього необхідні. Тепер представляємо вашій увазі покрокову інструкція, як правильно використати житловий сертифікат та на які нюанси треба звернути увагу, пише mis.dp.ua.
Припинення права власності на зруйноване майно
Припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості – одна з обов’язкових умов компенсаційної процедури.
- Зверніться до державного реєстратора чи нотаріуса. Обов’язково зазначте, що права власності потрібно проводити у зв’язку зі знищенням нерухомості, а не на підставі відмови власника від свого права.
- Якщо ви знаходитесь за кордоном, то напишіть довіреность на імʼя особи, яка перебуває в Україні та зможе опікуватися цим питанням. Таку довіреність можна посвідчити або у відповідному консульстві України, або в нотаріуса в країні перебування.
Пошук нового житла
- Виберіть нове житло. Не має значення, чи це первинний, чи вторинний ринок житла. Географія пошуку буде обмежуватися тільки тимчасово окупованими територіями, а також зоною активних бойових дій.
- Узгодьте з власником або замовником будівництва попередню ціну житла. Укладіть попередній договір купівлі-продажу та посвідчіть його у нотаріуса, щоб отримати додаткові гарантії, що власник не передумає продавати нерухомість і в подальшому не змінить умов проведення такої операції.
Подання звернення про фінансування
- Подайте звернення про фінансування до Укрпошти, через яку за програмою здійснюють виплати "живими" грошима.
- У своєму зверненні про фінансування придбання житла у розмірі, визначеному в житловому сертифікаті, зазначте таку інформацію: відомості про житло (адресу, площу, кількість кімнат), попередньо узгоджену з власником ціну, дані про житловий сертифікат (номер та дату, суму компенсації) та вкажіть контакти отримувача компенсації (номер телефону, поштову та електрону адреси). Таке звернення наразі можна подавати онлайн – через застосунок “Дія”.
- Укрпошта розглядає такі заявки раз на п’ять робочих днів у порядку черговості надходження з урахуванням пріоритетного права на отримання компенсації.
- У разі відсутності грошових коштів розгляд звернень автоматично зупиняється і поновлюється після надходження фінансування. Підтвердження можливості фінансування придбання житла від Укрпошти дійсне протягом 30 календарних днів.
Оформлення договору купівлі-продажу нової оселі
Оформлення договору купівлі-продажу нової оселі в нотаріуса – це останній, але найважливіший крок.
- Після резервування компенсаційних коштів зверніться до нотаріуса для проведення операції купівлі-продажу.
- Нотаріус має провести кілька ревізій, перш, ніж посвідчити договір,.
- Нотаріус перевіряє дотримання вимог щодо розташування житла у відносно безпечному регіоні України, а також наявності факту припинення права власності отримувача компенсації на знищену оселю.
- Якщо договір стосуватиметься нерухомості на первинному ринкові, то нотаріус має пересвідчитися у надійності ділової репутації забудовника і перевірити юридичну "чистоту" квадратних метрів у новобудові.
- Після перевірки нотаріус вносить відомості про право власності покупця до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Таке правило діє тільки для випадків купівлі житла на вторинному ринкові нерухомості. Для первинного ринку – право власності покупця на квадратні метри буде оформлено вже після того, як житло збудують і здадуть в експлуатацію.
І головне, що треба знати, що житло, яке ви купили за рахунок компенсації продавати чи дарувати не можна протягом 5 років.