В умовах утвореної через війну кризу пального, найбільші АЗС країни вводять тимчасові обмеження на його продаж. Відтепер “в одні руки” можна буде отримати лише 10 літрів пального на день за наявності застосунку чи картки лояльності.
Після прес-релізів обох компаній стало відомо, що умови видачі пального відрізняються. Наприклад, в АЗС WOG заявили, що обмеження для приватних клієнтів у разі розрахунку готівкою або карткою діє лише за наявності картки PRIDE (фізичної чи з застосунку).
“Це є вимушений крок, і дозволить забезпечити право першочергової пріоритетної заправки авто наших захисників, медиків та інших служб критичної інфраструктури.”, – пояснили в прес-службі WOG.
Тобто є й гарна новина – обмеження не будуть діяти для волонтерів чи служб критичної інфраструктури. За допомогою картки лояльності, система буде контролювати ліміт автоматично. Він буде діяти на всіх заправках фірми без виключення. Зареєструвати картку лояльності PRIDE можна за посиланням.
Своєю чергою, на офіційній сторінці OKKO у Facebook повідомляється, що преміальними бензином та дизпаливом можна буде заправлятися й без картки лояльності, але в такому разі ліміт становитиме лише 5 літрів в одне авто. Якщо клієнт матиме при собі картку Fishka, ліміт зросте до 10 літрів. В OKKO запевнили, що непреміальні A-95 та дизель будуть доступні для критичної інфраструктури за паливними картками та талонами, як це було й раніше.
Також із примітних відмінностей є те, що на OKKO на відміну від WOG ліміт діє на одну конкретну АЗС, а водії мають змогу заправитись на іншій станції протягом тієї ж доби не раніше ніж через 2 години.
Оформити картку Fishka можна через застосунок, доступний на iOS та Android.
Обидві компанії закликають споживати пальне відповідально та заявляють про зусилля, що робляться заради поліпшення ситуації вже найближчим часом.
Згідно з інтерактивними мапами WOG та OKKO не дивлячись на встановлений ліміт, на багатьох станціях по всій території країни в наявності все ж відсутні окремі види пального.
На автогаз ціна не регулюється державою, тому обмежень для його придбання наразі немає.
Прогнози на майбутнє
Сергій Куюн, експерт на ринку нафтопродуктів, розповів виданню “Факти” про причини паливної кризи та перспективи України в її подоланні.
“Проблема досить глибока. Я думаю, що весь травень нам доведеться жити у досить економному режимі. Я сподіваюсь, за цей час будуть вирішені основні проблеми. Чому виник дефіцит? По-перше, через війну та атаку на Кременчуцький завод. Поки що ми не можемо закрити ті обсяги споживання, які є за імпортом з Європи. Проблема навіть не у нас, а у тому, що в Європі немає відповідних транспортних потужностей, щоб оперативно привезти пальне. Українські компанії закупили дуже великі обсяги у квітні, але вони не можуть їх доставити в Україну саме через нестачу вагонів-цистерн, локомотивів та іншого. Зараз цю проблему уряд намагатиметься вирішити, – розповідає виданню Сергій Куюн.
Експерт також припустив, що протягом травня ціна на бензин збільшиться до 40 грн за літр, а дизельне пальне коштуватиме приблизно 40-43 грн за літр.
Нагадаємо, що Президент України Володимир Зеленський доручив уряду упродовж тижня-двох ліквідувати дефіцит пального. У відповідь на це Кабмін заявив, що усуне його за тиждень, обґрунтувавши це тим, що оператори мають законтрактовані обсяги на території Західної Європи й зараз вирішується питання, як максимально швидко ввезти їх на територію України.