• UA
  • RU
  • Учні самостійно обиратимуть предмети та профілі навчання

    24 Вересня, 2024 | Освіта |

    “Продовжуємо трансформацію шкільної освіти, спільно з МОН упроваджуємо "Профільну" — реформу старшої школи”, – Федоров.

    Із 2027 року учні 10–12 класів самостійно формуватимуть освітню траєкторію — обиратимуть профіль навчання та предмети залежно від інтересів. Основний фокус — на особистих навичках дитини та свободі у виборі предметів.

    “Запит на реформу був колосальним, опитування показало, що 91% старшокласників і 83% студентів професійних закладів хотіли б обирати частину предметів для вивчення”, – додає Михайло Федоров.

    Навчання після 9 класу поділиться на 2 напрями: академічний і професійний

    Академічний напрям спрямований на підготовку до вступу до закладів вищої освіти. Навчання відбуватиметься в окремих великих ліцеях, де учні обиратимуть основний профіль та додаткові предмети незалежно від профілю. Наприклад, учень з фізичного зможе вивчати музику або мистецтво, а учень з філологічного — фізику в житті або теорію появи всесвіту.

    Школярі продовжать вивчати базові предмети, але реформа дасть гнучкість у виборі додаткових дисциплін та окремих курсів. В учнів буде час підготуватися до вступу в ЗВО й дізнатися більше про майбутню професію.

    Професійний напрям дасть змогу учням розвивати навички для швидкого виходу на ринок праці. Під час навчання в профтеху студенти практично опановуватимуть професію, а також вивчатимуть предмети, які безпосередньо пов’язані з майбутнім фахом. Після закінчення навчання буде змога одразу вийти на ринок праці з реальними навичками або продовжити навчання у закладі вищої освіти.

    У 2025 році реформа стартує в пілотних ліцеях, далі масштабуватиметься на інші заклади освіти.

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube Facebook Instagram Telegram

    Це може вас зацікавити