Учні самостійно обиратимуть предмети та профілі навчання
“Продовжуємо трансформацію шкільної освіти, спільно з МОН упроваджуємо "Профільну" — реформу старшої школи”, – Федоров.
Із 2027 року учні 10–12 класів самостійно формуватимуть освітню траєкторію — обиратимуть профіль навчання та предмети залежно від інтересів. Основний фокус — на особистих навичках дитини та свободі у виборі предметів.
“Запит на реформу був колосальним, опитування показало, що 91% старшокласників і 83% студентів професійних закладів хотіли б обирати частину предметів для вивчення”, – додає Михайло Федоров.
Навчання після 9 класу поділиться на 2 напрями: академічний і професійний
Академічний напрям спрямований на підготовку до вступу до закладів вищої освіти. Навчання відбуватиметься в окремих великих ліцеях, де учні обиратимуть основний профіль та додаткові предмети незалежно від профілю. Наприклад, учень з фізичного зможе вивчати музику або мистецтво, а учень з філологічного — фізику в житті або теорію появи всесвіту.
Школярі продовжать вивчати базові предмети, але реформа дасть гнучкість у виборі додаткових дисциплін та окремих курсів. В учнів буде час підготуватися до вступу в ЗВО й дізнатися більше про майбутню професію.
Професійний напрям дасть змогу учням розвивати навички для швидкого виходу на ринок праці. Під час навчання в профтеху студенти практично опановуватимуть професію, а також вивчатимуть предмети, які безпосередньо пов’язані з майбутнім фахом. Після закінчення навчання буде змога одразу вийти на ринок праці з реальними навичками або продовжити навчання у закладі вищої освіти.
У 2025 році реформа стартує в пілотних ліцеях, далі масштабуватиметься на інші заклади освіти.