Японці обурені масовим туризмом та поганими манерами візитерів
Опитування, проведене консалтинговою компанією EY Japan, засвідчило, що найгіршими наслідками масового туризму є погані манери, а також переповненість громадського транспорту та районів із туристичними пам’ятками.
Через свої невеликі розміри та численні традиційні пам’ятки Кіото є одним із міст, яке найбільше потерпає від імпульсу масового туризму. У традиційному районі Гіон орди туристів, озброєних камерами та мобільними телефонами, облягають гейш та їхніх учениць, званих майко, з такою наполегливістю, що місцеві ЗМІ придумали прізвисько “гейші-папараці”. Місцевий уряд закрив деякі в’їзди в Гіон для публіки, вивісив знаки “Фотографувати заборонено” і почав запроваджувати штрафи в розмірі 60 євро для порушників.
За японськими звиячаями поведінки, за межами години пік вагони зазвичай є тихими місцями, і правило не розмовляти мобільним телефоном суворо дотримується. Але коли туристи заходять, вони вторгаються в простір своїми криками і жестами. Багато японських пасажирів дратуються, але, будучи навченими уникати конфронтації, вони просто вирішують змінити вагон.
Ця сцена регулярно повторюється на центральних маршрутах метро, і транзитні компанії проводять кампанії з підвищення обізнаності за допомогою плакатів. На одному зі знаків, встановлених компанією Toei Transportation, зображено трьох мавп, які кричать усередині вагона, в той час як поруч із ними лисиця намагається читати, білий ведмідь заспокоює своє перелякане дитинча, а білка обурено кладе руки собі на голову.
“Будь ласка, дбайте про людей навколо вас”, – свідчить фраза на плакаті, яку переклали англійською мовою, а також китайською та корейською мовами, двома основними національностями туристів у країні. Ілюстрація є відсиланням до “Трьох мудрих мавп” популярного образотворчого вислову, на якому зображено мавпу, що заплющує очі, інша заплющує рот, а остання заплющує вуха, що, згідно з традицією, означає “не бачу зла, не чую зла, не кажу зла”.
Мета кампанії – “запропонувати пасажирам комфорт і створити гармонію”, за словами представника Toei Transportation.
Найбільш широко розрекламованим заходом по боротьбі з надмірностями туризму стало встановлення в травні минулого року величезного чорного брезенту, щоб перешкодити людям фотографувати гору Фудзі в місті Фудзікавагутіко на захід від Токіо. Метою було відлякати відвідувачів, які забиралися на дахи будинків або заважали руху, щоб зробити вірусне фото мережевого магазину Lawson’s, увінчаного культовим вулканом.