• UA
  • RU
  • 2 квітня – Всесвітній День розповсюдження знань про аутизм

    02 Квітня, 2023 | Здоров'я Новини |

    Щороку 2 квітня відзначається Всесвітній день розповсюдження інформації про аутизм. Про це нагадали в Міському медичному центрі здоров’я та медицини спорту Кам’янського.

    Цей захід запроваджено рішенням Генеральної асамблеї ООН від 18 грудня 2007 року (Резолюція № 62/139). Резолюція прийнята з метою привернення світової уваги до дітей та дорослих, які живуть з аутизмом та надією розширити світові знання про даний розлад і надати населенню інформацію про те, наскільки важливо діагностувати його якомога раніше.

    Аутизм – це розлад розвитку, коли мозок і нервова система функціонують нетипово.

    Людині інакше даються спілкування, соціальні взаємодії, поведінкові норми через наявні проблеми з рухом і дрібною моторикою, мовою та інтелектуальними здібностями.   Проявляється аутизм по-різному, кожна людина може мати індивідуальні симптоми. Гостроту цих ознак можна визначити вже у віці до трьох років.

    Основні причини аутизму – органічні ураження центральної нервової системи внаслідок патології вагітності та пологів, запальних процесів головного мозку, перенесених черепно-мозкових травм. Згідно зі статистикою, діагноз "аутизм" трапляється досить часто – один випадок на 100-160 дітей. Проте ця цифра дуже приблизна. Частіше на аутизм страждають хлопчики, ніж дівчатка (приблизно у співвідношенні 4:1).

    Аутизм – це не вирок!

    За умови своєчасної діагностики та вчасно розпочатої реабілітації спільними зусиллями спеціалістів різного профілю можливо не лише контролювати і полегшувати симптоми захворювання, а й у багатьох випадках домогтися впевнених результатів у соціальній адаптації, що сприяє більш повноцінному життю.

    Соціальна терапія за допомогою групових занять вчить дітей з аутизмом, як правильно взаємодіяти ділячись, співпрацюючи, змінюючи один одного, ставлячи запитання і відповідаючи на запитання тощо. Логопеди допомагають розвинути вміння використовувати мову в соціальних умовах. Якщо дитина не розмовляє, навчають базовим навичкам спілкування за допомогою жестів. Фізичні терапевти працюють над моторними навичками, володінням своїм тілом за допомогою вправ і рухливих ігор. Поведінкова терапія фокусується на оволодінні дитиною певними навичками, такими як повсякденні завдання із самообслуговування (зав’язування шнурків, чищення зубів тощо). Для розвитку соціальних навичок використовуються ігрові методи, які засновані на власних інтересах, сильних сторонах і рівні розвитку дитини для підвищення емоційних, соціальних та інтелектуальних навичок.

    Ліків, здатних вилікувати аутизм, не існує.

    Але є препарати, які можуть полегшити симптоми (зняти больовий синдром, зменшити нервозність, гіперактивність або алергію). Якщо поведінка небезпечна або виходить з-під контролю, можуть бути рекомендовані психотропні препарати.

    Батькам дитини з аутизмом варто знати, що це всього лише діагноз.

    З ним потрібно вчитись жити, хоч це і виснажує психологічно. В наш час багато можливостей для розвитку дитини – садки і школи для дітей з аутизмом. Для батьків – групи в соціальних мережах, спеціалізовані корекційні заклади, які пропонують психологічні консультації та супровід батьків "особливих" дітей.  Не потрібно докоряти собі і соромитися. Для своєї дитини ви найкращі батьки у світі, які роблять усе, що можуть.

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube, Facebook, Instagram, Telegram

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube Facebook Instagram Telegram

    Це може вас зацікавити