З 29 січня ВПО можуть оформити субсидію на оренду житла

З 29 січня вутрішньо переміщені особи, які не мають достатньо коштів, аби самостійно винаймати індивідуальне житло, можуть подавати документи на призначення субсидії на оренду житла. Пре це йдеться у повідомленні Мінсоцполітики.
Субсидія на оренду житла ВПО призначатиметься за аналогією з житловою субсидією тим сім’ям, які найбільше потребують фінансової допомоги. При прийнятті рішення про надання субсидії буде враховуватись як фінансова спроможність кожної родини ВПО самостійно оплачувати орендну плату за житло, так і різницю у вартості оренди в різних регіонах країни.
Це також дозволить не лише допомогти родині фінансово, але й захистити юридично, адже договір оренди убезпечить від необгрунтованого підвищення ціни або виселення без підстав. І що важливо: так само інструмент забезпечує захист орендодавця від несплати орендної плати чи комунальних послуг", – підкреслила Міністр соціальної політики Оксана Жолнович.
Скористатися субсидією можуть внутрішньо переміщені особи, які виїхали з окупованих російською федерацією регіонів або із зон бойових дій і не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України, а тому орендують житло і витрачають на нього суттєву частину своїх доходів
Є певні умови, на яких надаватиметься субсидія на оренду житла ВПО:
- орендар і орендодавець не повʼязані родинними відносинами;
- орендар не отримує від держави допомогу на проживання ВПО;
- орендодавець приміщення вже не отримує на нього компенсацію за програмою "Прихисток".
При цьому родина ВПО може одночасно отримувати і субсидію на оренду і субсидію на житлово-комунальні послуги.
Оформити субсидію ВПО можуть будь-яким зручним для них засобом:
- офлайн – у найближчому сервісному центрі ПФУ або центрі надання адміністративних послуг;
- онлайн – через портал електронних послуг ПФУ або мобільний додаток (з використанням електронного підпису, він має бути і у власника житла, і у ВПО).
Для оформлення субсидії потрібно буде надати договір наймання та заяву. За потреби, можливо потрібно буде також надати копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів або інші документи, що підтверджують якісь особливі обставини.
Документи подаються особисто власником житла і внутрішньо переміщеною особою. Але, якщо власник житла проживає в іншому регіоні або за кордоном, можна скористатися електронною формою подачі документів через веб-портал електронних послуг або мобільний додаток ПФУ, використавши електронний підпис, – роз’ясняють у Мінсоцполітики.