На Київщині таксистка висадила родину загиблого воїна через прохання говорити українською
Інцидент стався на Київщині, родина загиблого воїна (мати та сестра), щоб виїхати з кладовища, викликали таксі у додатку “Uklon”. На виклик приїхали таксистка, пані Вікторія, яка розмовляла російською мовою, як і її навігатор. Пасажири попросили водійку перейти на російську мову та вимкнути навігатор, на що пані таксистка зреагувала агресивно та почала кричати і врешті-решт висадила пасажирок посеред дороги біля Вишгорода. Про інцидент повідомила у соціальних мережах Олена Петрів, пост поширився мережами і на ситуацію відреагував Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь:
“Цинічна відмова обслуговувати пасажирів державною мовою – відверте порушення статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, відповідно до якої мовою обслуговування споживачів за замовчуванням є українська. Ця норма діє майже чотири роки, – з 16 січня 2021-го. У нас вже були аналогічні прецеденти, наслідком яких були штрафи. Водійці таксі, яка висадила пасажирів через їх законну вимогу обслуговувати державною мовою, уникнути покарання не вдасться!”, – зазначив Тарас Кремінь.
Довідка: 16 липня 2022 року набрали чинності статті 188-52 та 188-53 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими за порушення вимог Закону щодо державної мови в мережі інтернет порушники можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності із накладенням штрафу у розмірі:
- від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3400 до 5100 грн) або попередження, якщо порушення вчинене вперше;
- за повторне протягом року порушення – штраф у розмірі від 500 до 700 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500-11900 грн).