Неперевершені рекорди української "Мрії"

22 березня 1989 року в випробувальному польоті літака Ан-225 "Мрія" було встановлено 109 світових рекордів.
Літак Ан-225 "Мрія" був створений 1988 року київським КБ ім. Антонова для перевезення корабля багаторазового використання "Буран" і частин ракети-носія "Енергія". До моменту свого знищення 27 лютого 2022 року під час боїв за аеропорт Гостомель у ході широкомасштабного російського вторгнення в Україну Ан-225 залишався найбільшим та найпотужнішим літаком у світі. Довжина літака становила 84 метри, а висота – 18 метрів – це як 6-поверховий 4-під’їзний будинок.

Ан-225 будувався в двох екземплярах, але повністю був побудований лише один літак. Фюзеляж і оперення збиралися на КМЗ ім. Антонова в Києві, а центроплан і від‘ємні частини крила – на ТАПОіЧ в Ташкенті.
Перший свій політ літак здійснив 21 грудня 1988 року з заводського аеродрому у Святошино. А вже 22 березня наступного року "Мрія" з вантажем 156,3 тонни піднялася в повітря і за 3 години 45 хвилин польоту встановила 110 світових рекордів за швидкістю, висоті, вантажністю.
Після цього "Мрія" взяла участь у кількох найвідоміших авіасалонах і авіашоу у різних країнах світу, викликаючи щире захоплення у глядачів і професіоналів авіаційної промисловості. Наш літак виконував комерційні рейси, доставляючи надважкі й великогабаритні у різні частини планети та продовжував встановлювати все нові й нові рекорди.

Так 11 вересня 2001 року, у той самий день, коли в Нью-Йорку відбувся найгучніший теракт в історії, українській літак побив ще 124 світових рекорди і 214 національних рекордів по вантажності, швидкості й висоті польоту, у тому числі піднявши на висоту 10 тисяч метрів вантаж вагою 253 тони.
У 2004 році Міжнародна федерація повітроплавання внесла Ан-225 до Книги рекордів Гіннеса за його 240 рекордів.
Проте і після цього наша "Мрія" продовжувала вражати світ своїми досягненнями.
16 червня 2004 року "Мрія", виконавши переліт на Ан-225 з вантажем масою 247 тонн (4 трубоукладачі) з Праги (Чехія) до Ташкенту (Узбекистан) встановила шість світових рекордів.
10 червня 2010 року Ан-225 перевіз найдовший вантаж в історії повітряного транспорту. Дві лопаті вітряка завдовжки 42,1 метра кожна були доставлені літаком з Китаю до Данії для проведення спеціальних випробувань.
27 вересня 2012 року в день відкриття аерокосмічного салону "АвіаСвіт-ХХΙ", “Мрія” перетворилася на найвищу в світі картинну галерею. У вантажному салоні літака розмістили виставку галереї "Глобус", яка складалася з 500 картин 120 українських художників, з якою "Мрія" піднялась на висоту понад 10 тисяч метрів.
У 2016 році "Мрія" доставила з Сан-Паулу (Бразилія) до Сантьяго (Чилі) моновантаж вагою в 182 тони: електротурбіну вагою 155 тонн, яка перебувала в спеціальній 27-тонної конструкції.

Під час російського вторгнення в Україну 27 лютого 2022 року в результаті повітряної атаки російських окупантів на аеропорт Гостомель літак Ан-225 "Мрія" був спалений. Укроборонпром обіцяє відновити літак за кошти окупантів. За попередніми підрахунками, для цього необхідно понад 3 млрд доларів та близько 5 років.
Росія знищила нашу "Мрію", але мрію про вільну від окупанта Україну знищити неможливо. Ми боротимемося за нашу землю та дім до переможного кінця. І після перемоги обов’язково, чуєте, обов’язково добудуємо нашу нову "Мрію", яка багато років чекає на це у безпечному місці. Все буде Україна! – заявив Юрій Гусєв, який на той час обіймав посаду Генерального директора "Укроборонпрому".
9 липня 2024 року голова наглядової ради "Укроборонпрому" Давід Ломджарія під час саміту НАТО у Вашингтоні, повідомив, що плани щодо відновлення "Мрії" є, однак він не може вдаватися в подробиці щодо термінів відбудови та технічних деталей.