Цікаве літнє дозвілля: добірка дитячих ігор з м’ячем
Класичні ігри з м’ячем для дітей не вимагають багато обладнання і зазвичай не потребують певної кількості гравців. Ці ігри можуть використовувати діти під час своїх літніх прогулянок. Також і батьки приєднатися до участі в іграх. Бабусі й дідусі можуть бути посередниками та коригувати правила для дітей різного віку.
Їстівне-неїстівне
Один гравець кидає іншому м’яч і називає слово, яке може означати щось їстівне чи ні. У першому випадку м’яч потрібно зловити, у другому – відбити. Якщо гравець помиляється, стає ведучим.
Ця гра підійде як для малюків 3-4 років, так і для більш дорослих дітей. У першому випадку можна використовувати прості та знайомі страви на кшталт каші, супу або хліба, у другому – спробувати складніші назви, наприклад фалафель, камамбер або тахін.
Рими
Один гравець кидає іншому м’яч і одночасно називає будь-яке слово на свій вибір. Другий має зловити м’яч, якнайшвидше назвати риму і кинути наступному.
Якщо в грі бере участь багато людей, можна виключати тих, хто не вигадав риму, якщо мало – записувати штрафні бали за затримку і вести рахунок.
Я знаю п’ять…
Гравець каже: "Я знаю п’ять жіночих імен" і починає відбивати м’яч долонею об підлогу, супроводжуючи кожен удар новим ім’ям. Коли названі всі, м’яч переходить до іншої дитини і вона виконує те ж саме, не повторюючись.
Якщо всі діти впоралися із завданням, дається наступне – наприклад, п’ять чоловічих імен, дерев, птахів, домашніх або диких тварин, марок машин, казкових героїв тощо.
Якщо гравець не може назвати п’ять чого б то не було або втрачає м’яч, він вибуває з гри. Як варіант – отримує штрафний бал.
Одинадцять (картопля)
Діти встають колом і перекидають один одному м’яч у випадковому порядку, голосно рахуючи вголос. Той, хто кидає першим, каже "Раз", другий ловить і каже "Два" і так далі. Гравець, якому належить сказати "одинадцять", має відбити м’яч.
Якщо він цього не робить (наприклад, ловить або взагалі упускає), стає "картоплею" – виходить у центр кола і сідає навпочіпки.
Гра починається заново, і тепер одинадцята людина має не просто відбити м’яч, а постаратися влучити в того, хто сидить у центрі. Якщо вдається, "картопля" повертається в коло до решти. Якщо ні, той, хто кидав, приєднується до нього в центрі.
Таким чином гра триває, поки в середині не збереться вся компанія, а з м’ячем залишиться стояти одна людина. Тоді можна почати заново або вдарити м’яч об землю 10 разів, а на 11-й відбити в кого-небудь у центрі.
Мисливці та лисиці
Діти-"лисиці" встають у коло, а "мисливець" заходить у центр. Він тричі підкидає м’яч угору і ловить його, після чого гравці розбігаються. Ведучий у цей час кидає снаряд у них.
Якщо "мисливець" зачіпає "лисицю", вона стає його помічником і вони разом переслідують інших. Таким чином, "мисливців" стає все більше.
Але якщо м’яч після невдалого кидка вдарився об землю, "лисиці" можуть перехопити його і перекидати один одному, не віддаючи "мисливцеві" і його помічникам.
Гра триває доти, доки не залишиться всього одна "лисиця".
Обман
Діти збираються в коло і прибирають руки за спину, а ведучий встає в центр. Він кидає м’яч будь-якому гравцеві, і той має зловити його.
Суть у тому, що м’яч можна кидати по-справжньому або тільки робити вигляд. Якщо гравець дістане руки з-за спини, але нічого не зловить, він міняється місцями з гравцем у центрі.