• UA
  • RU
  • Як у Кам’янському з’явився паровоз-пам’ятник

    14 Листопада, 2022

    40 років виповнилося цьогоріч одному з найцікавіших пам’ятників міста. У 1982 році на території Дніпровського металургійного заводу (нині – «Каметсталь») було встановлено останній паровоз підприємства. Сьогодні ж цей танк-паровоз 9П-2175, виготовлений у 1955 році, є частиною експозиції заводського музею просто неба.

    Назва «танк-паровоз» походить від англійського «tank», що означає резервуар, бак, ємність. Танк-паровоз – це різновид парового локомотива, що не має причіпного тендера, а несе на собі запаси води та палива (як от і в паровоза 9П по боках влаштовані водяні баки, а позаду будки машиніста – вугільний ящик).

    Використовувалися вони переважно для маневрової та заводської роботи: обсяги води й палива тут не мали такого великого значення, як на залізничних магістралях. Компактні, однаково пристосовані для переднього та заднього ходу, добре вписувані у криві малого радіуса, з хорошим оглядом машиніста вперед і назад, такі локомотиви знайшли успішне застосування на багатьох заводах та рудниках.

    Танк-паровоз 9П був спроєктований у 1935 році та випускався, з перервою на війну, до 1957-го. За історію випуску ця модель дістала низку конструктивних вдосконалень, а загалом таких паровозів було збудовано понад 3 тисячі. Працювали вони й на металургійному заводі в Кам’янському-Дніпродзержинську.

    Провів усе своє «життя» тут і 9П-2175, обслуговуючи в основному 7-му домну. Проте з часом паровози замінювалися більш економічними тепловозами. Останнім робочим паровозом на підприємстві виявився якраз наш герой. 17 квітня 1982 року в урочистій обстановці він був встановлений на п’єдесталі біля заводського депо.

    Локомотив, що його останнім часом водили кращі машиністи заводу, встановлювала остання паровозоремонтна бригада майстра Олександра Петровича Безродного під керівництвом начальника депо Івана Пилиповича Лакоца – як наголошувалося тоді, «на вічну стоянку».

    Але та стоянка виявилася не такою вже й вічною – у 2011 році паровоз перенесли з території підприємства на нинішнє місце, де пам’ятку техніки й трудової слави можуть бачити всі охочі.

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube, Facebook, Instagram, Telegram

    Долучайтеся, читайте та дивіться новини МІС ТБ на ресурсах: YouTube Facebook Instagram Telegram

    Це може вас зацікавити